TILANNEHUONE

KuPS kaatui toistamiseen Midtjyllandille

28.08.2025 19:56

Eurocupit

KuPS kärsi myös kotiottelussaan tappion Midtjyllandille Eurooppa-liigan play-off-kierroksen toisessa osaottelussa. Tanskalaisten voittonumerot torstaina olivat 2-0 (0-0).

KuPS lähti otteluun varamiehisenä, sillä se oli hävinnyt ensimmäisen ottelun 0-4, eikä sillä ollut käytännössä enää mahdollisuutta voittaa otteluparia. Kaiken lisäksi toppari Arttu Lötjönen ajettiin ulos 38 minuutin jälkeen suoralla punaisella.

Maalittoman avausjakson jälkeen Midtjylland aloitti maalinteon 50 minuutilla, kun Bob Armah rikkoi rankkarialueen sisällä ja Júnior Brumado pisti pallon pilkusta sisälle.

Aral Simsir lisäksi tanskalaisten johdon kahteen maaliin neljä minuuttia myöhemmin laukomalla pallon rangaistusalueen sisältä maalin alanurkkaan.

Tappiostaan huolimatta KuPSin pelit jatkuvat Konferenssiliigan lohkopeleissä. KuPS ei ole koskaan aikaisemmin päässyt pelaamaan eurocupien lohkopelejä.