Leijonat onnistui tavoitteessaan – ”Fokus finaaliin”
Suomi voitti Kanadan maalein 4–2 MM-välierässä sunnuntaina ja eteni Sveitsiä vastaan sunnuntain MM-finaaliin.
”Ensimmäisen erä oli ok. Olimme vähän telineissä ja jännittyneitä. Toinen erä oli loistavaa jääkiekkoa ja siinä oli useampi maalipaikka. Kolmas erä pelattiin hyvin ja Justus oli hyvä maalissa”, päävalmentaja Antti Pennanen veti yhteen Viaplayn haastattelussa.
Pennanen kävi pukukopissa tsemppaamassa pelaajat ensimmäisellä erätauolla nostamaan tasoaan.
”Olen tyytyväinen ekaan erätaukoon. Pelaajat tulivat paremmin toiseen erään”, valmentaja kehui.
”Nyt Fokus finaaliin. Se halutaan huomenna voittaa.”
MM-kisat: Loppuottelu pelataan Zürichissä sunnuntai-iltana kello 21.20. Pronssiottelu Kanadan ja Norjan välillä pelataan sunnuntaina kello 16.20.
