Paldanius nelinpelin voittoon Wimbledonissa
Tennis
Oskari Paldanius voitti puolalaisparinsa Alan Waznyn kanssa poikien nelinpelin Wimbledonin mestaruuden.
Paldanisu ja Wazny löivät finaaliottelussa lauantaina brittiläinen Oliver Bondingin ja yhdysvaltalaisen Jagger Leachin erin 5–7, 7–6, 10–5.
Ottelu ratkesi tie breakissa, jonka suomalais-puolalainen pari vei lukemin 10-5.
Voitto on Paldaniukselle ja Waznylle toinen peräkkäinen. He olivat ykkösiä myös Ranskan avoimissa. Paldaniuksesta tuli ensimmäinen suomalaisjuniori, joka on voittanut kaksi juniorien grand slam -turnausta.
Oskari Paldanius ja Alan Wazny voittavat Wimbledonin poikien nelinpelin! 🏆#wimbledon #tennisfi pic.twitter.com/rraFXTR2AT
— Sports on HBO Max 🇫🇮 (@sportsonmaxfi) July 12, 2025
