San Antonio Spurs pelaa NBA-finaaleissa
San Antonio Spurs pelaa koripallon NBA:n finaaleissa tänä keväänä. Spurs kaatoi puolustavan mestarin Oklahoma City Thunderin sarjan läntisen konferenssin finaalien seitsemännessä ja ratkaisevassa ottelussa sunnuntain vastaisena yönä.
Voitto tuli lukemin 111–103 ja mallikkaasti vieraissa. Sarjan Spurs vei lukemin 4–3. Finaalipaikka on seuran ensimmäinen sitten kevään 2014, jolloin se juhli myös mestaruutta.
Läntisen konferenssin parhaaksi pelaajaksi valittiin 22 pistettä ratkaisuottelussa tehnyt Spursin ranskalaisvirtuoosi Victor Wembanyama.
Ottelussa Spursille onnistui myös Julian Champagnie 18 pisteellä. Hän onnistui kuudessa kolmen pisteen heitossa.
Oklahoman supertähti Shai Gilgeous-Alexander oli ottelussa jälleen mahtava ja teki joukkueensa eteen kaikkensa keräten 35 pistettä, mutta se ei riittänyt Spursin vahvaa asennetta vastaan.
”Tätä tunnetta ei voi kuvailla. Se on niin voimakas”, Wembanyama totesi kentällä ottelun jälkeen.
”Haluan voittaa mestaruuden niin paljon, että elämäni tuntuu riippuvan siitä voitosta.”
”Me haluamme lisää. Emme ole vielä lopettaneet”, uransa ensimmäisiin NBA-finaaleihin seuraavaksi valmistautuva pelaaja varoitti.
Sprus kohtaa ensi keskiviikkona alkavissa finaaleissa New York Knicksin, joka voitti idän konferenssifinaalissa Cleveland Cavaliersin suoraan neljässä ottelussa.
STEPBACK TRIPLE FOR 22 😮💨
WEMBY DOING EVERYTHING HE CAN TO WIN GAME 7 FOR THE SPURS. pic.twitter.com/SHRwrS81jW
— NBA (@NBA) May 31, 2026
