Southampton heitettiin ulos nousufinaalista
Englannin liigan riippumaton kurinpitoelin on antanut rajun rangaistuksen Southamptonille sääntöjen vastaisesta vastustajan vakoilusta.
Southamptonin lähettämä kuvaaja jäi kiinni ennen Middlesbroughia vastaan pelattua nousukarsintaottelua kuvaamasta puhelimellaan Boron harjoituksia harjoituskentän aidan takana.
Southampton myönsi rikkoneensa vaikoilusääntöjä ja vakoilleensa samalla tavalla myös kahta muuta Mestaruussarjan vastustajaa, Oxfordia joulukuussa ja Ipswichia huhtikuussa.
Kurinpitoelin päätti, että Southampton heitetään ulos lauantaina pelattavasta nousukarsintafinaalista Hullia vastaan ja paikan finaalissa saa Middlesbrough. Lisäksi Southamptonilta vähennetään ensi kaudella neljä sarjapistettä.
Southamptonin odotetaan valittavan päätöksestä – ja päätös voi edelleenkin teoriassa muuttua. Valitus käsitellään mahdollisesti jo keskiviikkona.
A statement from MFC:
Middlesbrough Football Club welcomes the outcome of today’s Disciplinary Commission hearing.
We believe this sends out a clear message for the future of our game regarding sporting integrity and conduct.
As a club, we are now focused on our game against… pic.twitter.com/6cjskjZKDY
— Middlesbrough FC (@Boro) May 19, 2026
