TILANNEHUONE

Southampton heitettiin ulos nousufinaalista

19.05.2026 22:22

Jalkapallo

Englannin liigan riippumaton kurinpitoelin on antanut rajun rangaistuksen Southamptonille sääntöjen vastaisesta vastustajan vakoilusta.

Southamptonin lähettämä kuvaaja jäi kiinni ennen Middlesbroughia vastaan pelattua nousukarsintaottelua kuvaamasta puhelimellaan Boron harjoituksia harjoituskentän aidan takana.

Southampton myönsi rikkoneensa vaikoilusääntöjä ja vakoilleensa samalla tavalla myös kahta muuta Mestaruussarjan vastustajaa, Oxfordia joulukuussa ja Ipswichia huhtikuussa.

Kurinpitoelin päätti, että Southampton heitetään ulos lauantaina pelattavasta nousukarsintafinaalista Hullia vastaan ja paikan finaalissa saa Middlesbrough. Lisäksi Southamptonilta vähennetään ensi kaudella neljä sarjapistettä.

Southamptonin odotetaan valittavan päätöksestä – ja päätös voi edelleenkin teoriassa muuttua. Valitus käsitellään mahdollisesti jo keskiviikkona.