Sveitsi voitti MM-avauksessaan maailmanmestarin
Jääkiekon MM-kisat
Sveitsin MM-kultajahti alkoi näyttävällä tavalla perjantaina. Isäntämaa kaatoi turnauksen avausottelussaan puolustavan mestarin Yhdysvallat maalein 3–1.
Sveitsin Pius Suter teki ottelun avausmaalin jo kahden minuutin pelin jälkeen. Erän puolivälissä Sven Andrighetto iski joukkueen jo 2–0-johtoon. Kolmannen erän puolivälin maisemissa Yhdysvaltojen Alex Steeves kavensi 1–2, mutta Sveitsi otti kahden maalin johtonsa vielä takaisin erän loppupuolella Ken Jägerin osumalla.
Sveitsi oli viime vuoden turnauksessa toinen. Se on asettanut tavoitteekseen kirkastaa mitalinsa kotikisoissa. Sveitsi ja Yhdysvallat pelaavat samassa lohkossa Suomen kanssa. Suomi kohtaa Yhdysvallat ensi maanantaina ja Sveitsin tiistaina 26. toukokuuta pelattavassa ottelussa.
