TILANNEHUONE

Vainio palasi ja voitti – ”Vahva olo”

16.08.2025 17:08

Yleisurheilu

Alisa Vainio juoksi ensimmäisen kisansa sitten viime syksyn Berliinin maratonin lauantaina Turussa Paavo Nurmi Marathon -tapahtumassa. Vainio taittoi puolimaratonin uransa kolmanneksi parhaaseen aikaan 1.10,51 ja voitti sillä kilpailun.

”Sairastin mykoplasman ja siitä vei pitkään toipua. Olen ollut terveenä reilun kuukauden ja siitä lähtien jokainen treeni on tarttunut ja vienyt kuntoa eteenpäin”, Vainio kertoo Urheiluliiton haastattelussa.

”Tiesin, että treenit ovat tuntuneet tosi hyvältä ja on ollut vahva olo. Siinä on iso ero kuukauden takaiseen tilanteeseen, kun tuntui ettei treenien jälkeen palautunut ja tulin niistä itkien kotiin. Mahtavaa saada itsensä kuntoon”, Vainio sanoi.